Om mig

Här e jag och skriver och visar vad jag tycker om mitt största intresse här i livet. Vissa delar kanske inte min uppfattning värderingar om jakt och viltvård men det får stå för dem !

söndag 16 september 2007



Min andra bock.

Denna bock sköt jag i Vallarum den 16 augusti 1997 .

Jag satt på pass i en liten skog men tappade humöret när alla kor sprang runt mig efter tre timmat utan tillstymmelse till rådjur, betämde jag mig att smyga bort till min bonus far. sagt och gjort smög jag den sisste mojikanen iväg och kom bort till min bonus far (Roland) . Där fick jag reda på att jag inte alls var en smygande indian utan snarare en ellefant. han hade bock och get ute med betoning på hade när jag kom. pinsamt värrre tyckte jag men snäll som en far är sade Roland till mig att sätta mig i hans torn för han orkade inte sitta längreså han skulle gå hem . Efter en stunds dividerande gick han och kvar blev jag, jag satt där i ca 5 min när bocken kom utspringandes rakt mot mig stannade med hela bredsidan till mig och skotte föll snabbt och hårt från min 30-06a han gick ca 40 m utan hjärta . Roland som inte hunnit långt hörde smällen och undrarde vad jag sysslade med ! han trodde inte i sin vildaste fantasi att bocken redan skulle komma ut. men så var det iallafall skratten blev många och tankarna många om denna speciella horn uppsättnig som bilden visar. Skall man kalla den en 4a eller udda 6a det är upp till var och en.

Inga kommentarer:

Augusti = Räv Jakt

Augusti = Räv Jakt

Detta gör nytta!!!

Detta gör nytta!!!
En lyckad kväll 3 på 30 min

Kan det bli bättre

Kan det bli bättre

Min första galt

Min första galt
ca 110 kg levande