Om mig

Här e jag och skriver och visar vad jag tycker om mitt största intresse här i livet. Vissa delar kanske inte min uppfattning värderingar om jakt och viltvård men det får stå för dem !

söndag 16 september 2007

Bock nr: 3


Min tredje bock.
Denna tredje bock sköt jag den 13 oktober 99.
Jag var på älgjakt med min far och några andra vänner.
som brukligt var brukade vi alltid driva av marken efter några dagar sagt och gjort min far drev och jag blev palcerad i ett torn av för säkerhets skull tog jag både hagelbössan och studsaren med mig.
Min far hade knappt hunnit släppa Tarzan när jag såg två rådjur en get och denna bock i dungen som min far skulle släppa i,jag kunde ej komma till skott och det hela slutade i att djuren gick rakt emot min far och Tarzan.
Där blev det emellertid tvärstopp och en helomvändning för de båda djuren och de passerade mig i ett rasande tempo,kom ut ca 80 meter ifrån mig i full kareta med en svart labbe ca 20 m efter sig. Där hade väl de flesta avstått från skott inte pga att hunden var nära men att tempot mycket högt och avtåndet blev längre och längre men inte jag nä jag hade bestämt mig i sinnet.
jag tyckte jag låg på bra när jag släppte iväg kulan bocken stöp och jag nöjd geten tvärstannade och undrade vad som hade hänt då börjar bocken försöka resa sig och jag snabb som en vessla fristående ser i kikarsiktet dessa hornen snabbt som ögat sänker jag korset ner till halsfästet och trycker av och allt är klart.
När drevet klart och jag kommer fram till bocken ser jag vilka horn han har. jag tycker de e stora tänker inte på medalj själv (sånt fans inte i mitt huvud då) men när min far och hans två tyska vänner som var med ser hornen sa de att det nog var brons på bocken . jag brydde mig inte då jag var mest stolt över en sådan fin bock men vid senare mätning uppgick poängen från jägareförbundet till hela 109 poäng. inte dåligt för att vara en ung mans tredje bock.

Inga kommentarer:

Augusti = Räv Jakt

Augusti = Räv Jakt

Detta gör nytta!!!

Detta gör nytta!!!
En lyckad kväll 3 på 30 min

Kan det bli bättre

Kan det bli bättre

Min första galt

Min första galt
ca 110 kg levande