Om mig

Här e jag och skriver och visar vad jag tycker om mitt största intresse här i livet. Vissa delar kanske inte min uppfattning värderingar om jakt och viltvård men det får stå för dem !

söndag 16 september 2007

Bock nr:6


Min sjätte bock.
denna bock fällde jag under älgjakten i oktober 2001 i närheten av önneköp.
min vän gick och drev en dunge och på ca 100 meter kommer denna gammla bock och en get.
det går rätt snabbt men jag tycker att det ska gå!
jag följer med ligger rätt framför, låter skottet gå . Då i samma hundradel får bocken för sig att tvärnita och det får tillföljd att kulan slår ner framför bocken som tittar snopet på nerslagsplattsen som yr av ett vattenmoln.
snabbt som ögat svär jag för mig själv repeterarom lägger korset i bogen och trycker japp där blev han där han stod.

Inga kommentarer:

Augusti = Räv Jakt

Augusti = Räv Jakt

Detta gör nytta!!!

Detta gör nytta!!!
En lyckad kväll 3 på 30 min

Kan det bli bättre

Kan det bli bättre

Min första galt

Min första galt
ca 110 kg levande